Penyusunan Program Bimbingan dan Konseling Sekolah Menengah

Authors

  • Bakhrudin All Habsy Universitas Negeri Surabaya
  • Mohammad Rizky Adi Syahputra Universitas Negeri Surabaya
  • Amalda Amalda Universitas Negeri Surabaya
  • Marissa Nabila Putri Anwar Universitas Negeri Surabaya
  • Tazkia Aulia Az- Zahra Universitas Negeri Surabaya
  • Devi Damayanti Universitas Negeri Surabaya
  • Lia Choirunisa Universitas Negeri Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i4.1340

Keywords:

Preparation of Guidance and Counseling Programs, Research Methods, Preparation Stages

Abstract

Preparing guidance and counseling programs is one form of management activity, management is all activities that lead to goals and achievement by paying attention to quality. The aim of this research is to find out in depth about the preparation of guidance and counseling programs. The method used in this research is qualitative with a literature study type. Literature study is an activity that includes searching, reviewing, reading literature in the form of journals and books and other sources that are relevant to the research to be carried out. The findings of this research discuss: (1) Understanding the preparation of a guidance and counseling program, (2) Types of guidance and counseling at school, (3) Components of preparing a guidance and counseling program, (4) Stages of preparing a guidance and counseling program.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aulia, D., Firman, & Neviyarni. (2022). Program Penyusunan BK di Tingkat SMA. Pendidikan & Pembelajaran , 2 (2), 92–97.

Aulia, D. (2022). Penyusunan Program BK di Tingkat SMA. Education & Learning, 2(2), 92-97.

Dharmayana, I. W. (2020). Studi Evaluasi Pengelolaan Program Bimbingan Dan Konseling Di Sman I Kota Bengkulu Dan Sman 11 Kota Bengkulu. Manajer Pendidikan: Jurnal Ilmiah Manajemen Pendidikan Program Pascasarjana, 14(2), 41-45.

Febrini, D., Amaliah, A., & Niswah, N. (2020). BIMBINGAN DAN KONSELING DI SEKOLAH (Praktik di Sekolah Menengah Atas Negeri 1 Bengkulu).

Fikriyani, D. N., & Herdi, H. (2021). Perencanaan program bimbingan karir dalam meningkatkan eksplorasi karir siswa. Jurnal Edukasi: Jurnal Bimbingan Konseling, 7(1), 1-14.

Hasibuan, MYM, Amelia, TP, & Masril, M. (2022). Analisis Masalah Implementasi Komponen Layanan Bimbingan dan Konseling. Realita: Jurnal Bimbingan Dan Konseling , 7 (2), 1833-1841.

Ilahi, F. N., Komalasari, G., & Hidayat, D. R. (2019). Manajemen Program Bimbingan dan Konseling Pada SMK DKI Jakarta. Jurnal Edukasi: Jurnal Bimbingan Konseling, 5(2), 211-231.

Krisphianti, Y. D. (2017, July). PERAN KOMPONEN PROGRAM BIMBINGAN KONSELING (Layanan yang Ditawarkan untuk Membantu Problematika Remaja). In Prosiding Seminar Nasional Bimbingan dan Konseling (Vol. 1, No. 1, pp. 19-27).

Maulany, L. E., Ahmad, R., & Syukur, Y. (2023). PERTIMBANGAN DALAM PROGRAM BIMBINGAN DAN KONSELING DI SEKOLAH DASAR. Consilium: Education and Counseling Journal, 3(2), 72-81.

Mutia, S. (2021). Pelaksanaan Program Layanan Bimbingan Dan Konseling Disekolah. Intelektualita, 7(01).

Putranti, D., Fithroni, F., & Kusumaningtias, D. (2020). Peran Kepala Sekolah Dalam Implementasi Program Bimbingan Dan Konseling di Sekolah. Jurnal Prakarsa Paedagogia, 3(2).

Putri, A. E. (2019). Evaluasi program bimbingan dan konseling: sebuah studi pustaka. Jurnal bimbingan konseling indonesia, 4(2), 39-42.

Permadin, MLP, & Herdi, H. (2021). Asesmen Kebutuhan Konseli dalam Perencanaan Program Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Pertama. Jurnal Edukasi: Jurnal Bimbingan Konseling , 7 (1), 27-33.

Putra, A. A., Wahyuni, F., Putri, L. A., Artati, K. B., & Badrudjaman, A. (2023). PELAKSANAAN EVALUASI PROGRAM BIMBINGAN DAN KONSELING GURU BIMBINGAN & KONSELING SMP DI LAMPUNG. Jurnal Mahasiswa BK An-Nur: Berbeda, Bermakna, Mulia, 9(3), 25-36.

Rahman, F. (2008). Penyusunan Program BK di sekolah. Yogyakarta: Universitas Negeri Yogyakarta.

Rahmat, H. K. (2019). Implementasi strategi layanan bimbingan dan konseling komprehensif bagi siswa tunanetra di MTs Yaketunis Yogyakarta. Hisbah: Jurnal Bimbingan Konseling dan Dakwah Islam, 16(1), 37-46.

Setiowati, A., & Dwiningrum, S. I. A. (2020). Strategi layanan bimbingan dan konseling di sekolah dasar untuk mengatasi perilaku bullying. Elementary School: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Ke-SD-An, 7(2).

Siregar, EP, Firman, F., & Neviyarni, N. (2024). Urgensi Program Bimbingan Konseling di SLTA. Socius: Jurnal Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial , 1 (11).

Suhertina. 2015. Penyusunan Program Bimbingan dan Konseling di Sekolah. Pekanbaru: CV. MUTIARA PESISIR SUMATRA

Supriyanto, A., & Handaka, I. B. (2016, November). Profesionalisme konselor: evaluasi program bimbingan dan konseling komprehensif di sekolah. In Seminar Nasional LP3M (Lembaga Pengembangan, Pembelajaran, Dan Penjaminan Mutu), November (Vol. 8189).

Ulviani, T., Syukur, Y., & Ahmad, R. (2023). Strategi Penyusunan Program Bk di Madrasah. Dharmas Education Journal (DE_Journal), 4(2), 595-600.

Yondris, Y., Ardimen, A., & Dasril, D. (2022). Konsep dan Aplikasi Layanan Dukungan Sistem sebagai Komponen Program Konseling Komprehensif: Tinjauan Pustaka. Biblio Counts: Jurnal Kajian Konseling dan Pendidikan , 5 (2), 220-227.

Downloads

Published

2024-10-30

How to Cite

Bakhrudin All Habsy, Mohammad Rizky Adi Syahputra, Amalda Amalda, Marissa Nabila Putri Anwar, Tazkia Aulia Az- Zahra, Devi Damayanti, & Lia Choirunisa. (2024). Penyusunan Program Bimbingan dan Konseling Sekolah Menengah. Jurnal Sadewa : Publikasi Ilmu Pendidikan, Pembelajaran Dan Ilmu Sosial, 2(4), 288–302. https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i4.1340

Similar Articles

<< < 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.