Kompetensi Profesionalisme Guru Dalam Kedisiplinan Mengajar di SMP Negeri 35 Medan
DOI:
https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i3.892Keywords:
Teachers, Teacher Competence, ProfessionalismAbstract
This research discusses teacher professionalism competencies in teaching discipline. Teacher professional competence consists of four aspects: pedagogical, personality, professional and social. Professional teachers have the ability to manage learning, have positive personality strengths, have the ability to master learning material, and have the ability to communicate with students and the community. Teacher discipline includes the level of awareness and willingness of teachers to respect, submit and obey decisions, orders and regulations that apply in the school/madrasah environment. This research was conducted at SMP Negeri 35 Medan. In this research the author used descriptive qualitative methods. The descriptive qualitative research method is a research approach that aims to understand and describe phenomena or events in detail and in depth.
Downloads
References
Abadi, T. W. (2016). Aksiologi: Antara Etika, Moral, dan Estetika. KANAL (JURNAL ILMU KOMUNIKASI).
D., M. (2019). Beberapa Pandangan Tentang Guru Sebagai Pendidik. AL-ISHLAH: Jurnal Pendidikan Islam, 19.
Damanik, D. (2023). Meningkatkan Keddisiplinan Guru Mata Pelajaran pada Proses Mengajar Melalui Program Pembinaan Kedisiplinan oleh Kepala Sekolah di SMAN 1 Pseksu Kabupaten Lahat. MANAJERIAL: Jurnal Inovasi Manajemen dan Supervisi Pendidikan, 3.
Hani Risdiany, Y. T. (2021). Pengembangan Profesionalisme Guru dalam Mewujudkan Kualitas Pendidikan di Indonesia. EDUKATIF: JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 3.
Indah Hari Utami, A. H. (2019). Kompetensi Profesional Guru dalam Penerapan Pembelajaran Tematik di SD Negeri Maguwoharjo 1 Yogyakarta. PIONIR: JURNAL PENDIDIKAN, 8.
Karina Cahyani, D. A. (2021). Peran Guru Pendidikan Kewarganegaraan dalam Membentuk Karakter Peserta Didik agar Menciptakan Siswa yang Berkualitas. Jurnal Pendidikan Kewarganegaraan Undiksha, 9.
Kirana, D. D. (n.d.). Pentingnya Penguasaan Empat Kompetensi Guru dalam Menunjang Ketercapaian Tujuan Pendidikan Sekolah Dasar.
Mersi Heumasse, D. (2022). Peran Guru dalam Membentuk Karakter Siswa Berbasis Nilai Keadilan Sosial di Kelas IV SD Kristen Tiouw. Pedagogika: Jurnal Pedagogik dan Dinamika Pendidikan, 10.
Misna Juwita, D. Y. (2020). Pengaruh Sertifikasi terhadap Kedisiplinan Mengajar Guru di Sekolah Dasar Negeri 008 Tembilahan Hulu. Azatijah: Jurnal Pendidikan, 1.
Sopian, A. (n.d.). Tugas, Peran, dan Fungsi Guru.
Sutiono. (2021). Profesionalisme Guru. Tahdzib Al Akhlak: Jurnal Pendidikan Islam, 4.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Yudistira : Publikasi Riset Ilmu Pendidikan dan Bahasa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.