Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Melalui Media Pembelajaran

Authors

  • Monica Gabriela Nainggolan Universitas Negeri Medan
  • Ratih Ayunda Universitas Negeri Medan
  • Wahyuni Amanda Hasibuan Universitas Negeri Medan
  • Windy Antika Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i3.904

Keywords:

Motivation, Student Learning, Learning Media

Abstract

Learning motivation is the general main drive in students that produces learning practice, ensures learning progress, and guides learning practice to achieve learning goals. The aim of the exam to be achieved is to find out how to increase students' learning inspiration through learning media. This research method uses a subjective system to describe and understand what the use of realization media means for student learning inspiration. Student inspiration can be broadened by utilizing various techniques and media that suit learning targets. There are several examples of systems and media that can be used to increase student learning inspiration, namely true evaluation and accompanying evaluation, character teaching, teachers as solace, intuitive learning methodology, and the use of creative learning media.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggita, N., Salsabiila, S., & Novitasari, R. (2024). Studi literatur: Pengaruh media pembelajaran dalam peningkatan hasil belajar siswa sekolah dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 8(1), 5654-5658.

Arianti. (2018). Peranan guru dalam meningkatkan motivasi belajar siswa. Didaktika Jurnal Kependidikan, Fakultas Tarbiyah IAIN Bone, 12(2), 117-134.

Febrita, Y., & Ulfah, M. (2019). Peranan media pembelajaran untuk meningkatkan motivasi belajar siswa. Diskusi Panel Nasional Pendidikan Matematika, 5(1).

Isnaini, B. B. S. (2019). Penerapan icebreaking dalam meningkatkan motivasi belajar siswa pada pembelajaran sosiologi di X IIS 3 SMAN 1 Pundong. E-Societas, 8(5).

Jamalulel, H. A. (2019). Penggunaan media pembelajaran dalam meningkatkan motivasi belajar siswa di MI Mathla’ul Anwar Kab. Hulu Sungai Utara. Adz-Zikr: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 4(2), 41-54.

Moto, M. M. (2019). Pengaruh penggunaan media pembelajaran dalam dunia pendidikan. Indonesian Journal of Primary Education, 3(1), 20-28.

Ramadani, F., Melisa, F., & Putri, D. A. E. (2023). Penerapan media pembelajaran terhadap motivasi siswa. Jurnal Binagogik, 10(2), 99-106.

Rosadi, F., & Karimah, N. A. N. (2022, January). Meningkatkan motivasi belajar siswa melalui media pembelajaran komik. In Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Dasar dan Menengah (Vol. 1, pp. 87-96).

Sunaengsih, C. (2016). Pengaruh media pembelajaran terhadap mutu pembelajaran pada sekolah dasar terakreditasi A. Mimbar Sekolah Dasar, 3(2), 183-190.

Syaparuddin, & Elihami, E. (2019). Peningkatan motivasi belajar siswa melalui video pada pembelajaran PKN di sekolah paket C. Jurnal Edukasi Nonformal, 1(1), 187-200.

Ulfah, Y. F. (2019). Peranan media pembelajaran untuk meningkatkan motivasi belajar siswa. Universitas Indraprasta PGRI, 181-188.

Published

2024-06-07

How to Cite

Monica Gabriela Nainggolan, Ratih Ayunda, Wahyuni Amanda Hasibuan, & Windy Antika. (2024). Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Melalui Media Pembelajaran. Jurnal Yudistira : Publikasi Riset Ilmu Pendidikan Dan Bahasa, 2(3), 237–244. https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i3.904

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.