Studi Awal Pengembangan Media Pembelajaran Komik Elektronik Pada Peserta Didik Kelas X MIPA SMA

Authors

  • Rini Dwi Lestari Universitas Islam Riau
  • Nurkhairo Hidayati Universitas Islam Riau

DOI:

https://doi.org/10.61132/nakula.v2i2.604

Keywords:

learning media, electronic comics, student responses

Abstract

This research aims to find out how class X MIPA SMA students respond to learning media during the learning process. The learning media that will be developed is electronic comics for class X MIPA students at SMA Negeri 2 Pekanbaru. The data obtained from the student response sheet had a result of 79.76%, which was categorized as students agreeing with the learning media indicators. Based on these results, it can be concluded that learning media is really needed when the learning process is carried out.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Nurmadiah, N. (2016). Media Pendidikan. Al-Afkar : Jurnal Keislaman & Peradaban, 5(1).

Azmi, S. (2016). Self Regulated Learning Salah Satu Modal Kesuksesan Belajar Dan Mengajar. In Jurnal seminar Asean, Psychology Dan Humanty.

Azman, M. N. A., Azli, N. A., Mustapha, R., Balakrishnan, B., & Isa, N. K. M. (2014). Penggunaan Alat Bantu Mengajar ke Atas Guru Pelatih Bagi Topik Kerja Kayu, Paip dan Logam. Sains Humanika.

Djamaluddin, & Wardana. (2019). Perbandingan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Student Team Achievement Divisions (STAD) dengan Model Pembelajaran Problem Based Learning (PBL) Berbantuan Power Point terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Kelas XI IPA SMAN 1 Batukliang Tahun 2022. Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan, 8(1), 112–118. https://doi.org/10.29303/jipp.v8i1.1122

Nurmadiah, N. (2016). MEDIA PENDIDIKAN. Al-Afkar : Jurnal Keislaman & Peradaban, 5(1). https://doi.org/10.28944/afkar.v5i1.109

Karno, R. (2015). Penerapan Media Pembelajaran Biologi dengan Menggunakan Macromedia Flash Profesional 8. Jurnal Ilmiah Edu Research, 2(1), 79-84.

Nurrita, T. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. MISYKAT: Jurnal Ilmu-ilmu Al-Quran, Hadist, Syari’ah dan Tarbiyah, 3(1), 171. https://doi.org/10.33511/misykat.v3n1.171

Tasmalina & Pandu Prabowo. (2018). Pengaruh Media Video Pembelajaran Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Sub Materi Spermatophyta di SMA Swasta Nurul Amaliyah Tanjung Morawa Tahun Pembelajaran 2015/2016. BEST Journal, 1(1), 14-20.

Rizky, & Sritresna. (2021). Motivasi Belajar Siswa Terhadap Hasil Belajar Matematika. Plusminus: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1). https://doi.org/10.31980/plusminus.v3i1.2449

Setiawan, A. R. (2019). Penggunaan Mabadi ‘Asyroh dalam Pembelajaran Biologi untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar.

Wibowo, I. S., & Farnisa, R. (2018). Hubungan Peran Guru Dalam Proses Pembelajaran Terhadap Prestasi Belajar Siswa.

Downloads

Published

2024-01-16

How to Cite

Rini Dwi Lestari, & Nurkhairo Hidayati. (2024). Studi Awal Pengembangan Media Pembelajaran Komik Elektronik Pada Peserta Didik Kelas X MIPA SMA. Jurnal Nakula : Pusat Ilmu Pendidikan, Bahasa Dan Ilmu Sosial, 2(2), 220–225. https://doi.org/10.61132/nakula.v2i2.604

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.