Komunikasi Efektif dalam Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi melalui Penggunaan Bahasa

Authors

  • Ika Febriana Universitas Negeri Medan
  • Aisyah Rahmahani Universitas Negeri Medan
  • Edi Berkat Zai Universitas Negeri Medan
  • Muhammad Arif Fadly Universitas Negeri Medan
  • Sundari Ramahsita Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i4.1274

Keywords:

Communication, Language, Physical, Health and Recreation

Abstract

The use of good language has a significant influence on the learning process, including PJOK learning, because it can help teachers and students communicate more easily. Indonesian is one of the languages ​​that can be used in PJOK learning. The purpose of this study was to determine effective communication in Physical Education, Health and Recreation through the use of Language. A survey approach was used in this study, and Google Form was used to collect data. The findings of the study show how important Indonesian is in the learning process because it not only makes it easier for students to understand the material taught by the teacher, but also encourages them to actively participate, communicate, and interact with each other.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alfin, J. (2018). Membangun budaya literasi dalam pembelajaran Bahasa Indonesia menghadapi era revolusi industri 4.0. Pentas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 4(2), 60-66.

Daud, R. F. (2021). Dampak Perkembangan Teknologi Komunikasi Terhadap Bahasa Indonesia. Jurnal Interaksi: Jurnal Ilmu Komunikasi, 5(2), 252-269.

Firdaus, G. R., Supriyatna, K. F. F. A., Al Gifari, M. G., Al Qarni, M. W., & Rizkyanfi, M. W. (2024). Penggunaan bahasa Indonesia sebagai media komunikasi antar guru dan siswa dalam pembelajaran olahraga. Jumper: Jurnal Mahasiswa Pendidikan Olahraga, 4(2), 333-338.

Huda, F. (2017). Penerapan model pembelajaran talking stick dalam upaya peningkatan hasil belajar pokok bahasan pancasila sebagai dasar negara republik Indonesia kelas VI tahun pelajaran 2017/2018. Jurnal PTK dan pendidikan, 3(2).

Iskandar, W. (2019). Kemampuan Guru Dalam Berkomunikasi Terhadap Peningkatkan Minat Belajar Siswa di SDIT Ummi Darussalam Bandar Setia. AR-RIAYAH: Jurnal Pendidikan Dasar, 3(2), 135.

Karamina, A. (2022). Komunikasi Antarbudaya Pedagang Etnis Minangkabau Dan Pedagang Etnis Batak Di Pasar Bawah Kota Pekanbaru (Doctoral dissertation, Universitas Islam Riau).

Mustikawati, D. A. (2019, June). Register Bahasa Transportasi (Studi Pemakaian Bahasa Kelompok Profesi). In Seminar Nasional Pendidikan 2015 (pp. 831-837).

Pasaribu, A. (2017). Implementasi manajemen berbasis sekolah dalam pencapaian tujuan pendidikan nasional di madrasah. EduTech: Jurnal Ilmu Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 3(1).

Tasita, A. D. A., Shofiyah, H., Sofyan, L. H., Maulana, M. H., Saputri, S. E., Akbar, S. S. G., & Rizkyanfi, M. W. (2024). Peran bahasa Indonesia dalam peningkatan komunikasi dan interaksi dalam pembelajaran PJOK. Jumper: Jurnal Mahasiswa Pendidikan Olahraga, 4(2), 339-347.

Published

2024-09-20

How to Cite

Ika Febriana, Aisyah Rahmahani, Edi Berkat Zai, Muhammad Arif Fadly, & Sundari Ramahsita. (2024). Komunikasi Efektif dalam Pendidikan Jasmani, Kesehatan dan Rekreasi melalui Penggunaan Bahasa . Jurnal Sadewa : Publikasi Ilmu Pendidikan, Pembelajaran Dan Ilmu Sosial, 2(4), 181–187. https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i4.1274

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.