Pengaruh Metode Pembelajaran Bermain Peran Terhadap Kemampuan Berbahasa Pada Anak Kelas 2 SD Negeri 060826 Kec. Medan Area

Authors

  • Rizka Fadhilah Priono Universitas Negeri Medan
  • Juni Mellyani Hasibuan Universitas Negeri Medan
  • Zulhijjah Febriyani Sitepu Universitas Negeri Medan
  • Syahrial Syahrial Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i2.770

Keywords:

Role Playing, Language, Language Development

Abstract

This research aims to find out how role-playing games can be used to support language development in children aged 6 to 7 years. The research method used is an experimental method, where the population in this research is all second grade elementary school students. The technique used in this research is by Using observation and data collection techniques using role-playing questionnaires was very effective and efficient in class II elementary school because from the results of planning, implementation and observation, success reached 90%, that role-playing can improve students' vocabulary, communication and linguistics

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alim Nur (2017). Pengaruh Metode Bermain Peran Terhadap Kemampuan Komunikasi (Bahasa Ekspresif) Anak Taman KanakKanak Raudhatul Athfal Alauddin Makassar. Jurnal Ilmu Pendidikan, Keguruan, dan Pembelajaran. Universitas Muhammadiyah Makassar

Khairani Nenni. dkk. (2023). Penerapan Metode Bermain Peran dalam Meningkatkan Perkembangan Bahasa Anak. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini.

Syahban Arham. (2020). PTK Pendidikan Jasmani. https://www.arhamsyahban.com/2 020/04/ptk-pendidikanjasmani.html

Lili, M., & Rivda, Y. (2020a). Penerapan Metode Bermain Peran Dalam Mengembangkan Bahasa Anak Usia Dini. Pendidikan Tambusa, 4(1),502. https://doi.org/https://doi.org/10.3 1004/jptam.v4i1.490

Arikunto, S. (2010). Metode Peneltian. In Rineka Cipta. Rineka cipta

Muliyana, & Eka Wardhana, K. (2022). Meningkatan Kemampuan Berbahasa dengan Bermain Peran pada Anak Usia Dini. Borneo Early Childhood Education and Humanity Journal, 2(1), 53–62. https://www.amesbostonhotel.com /pengertian-anak-usia

Yuniati, S., & Rohmadheny, P. S. (2020). Bermain Peran: Sebuah Metode untuk Meningkatkan Kemampuan Bahasa Ekspresif Anak. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 60. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5 i1.509.

Wahidah, F. A. N., & Latipah, E. (2021). Pentingnya Mengetahui Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini Dan Stimulasinya. Jurnal Pendidikan, 4(1), 44–62. https://journal.uinsgd.ac.id/index. php/japra/article/view/10940/pdf

Fatihakun Afifah. (2021). Pentingnya Mengetahui Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini Dan Stimulasinya. Jurnal Pendidikan Raudhatul Athfal. Universitas Islam Negeri Sunan Kalijaga Yogyakarta

Rini hildayani dkk. 2015. Psikologi perkembangan anak. Tangerang selatan: Universitas Terbuka.

Published

2024-05-02

How to Cite

Rizka Fadhilah Priono, Juni Mellyani Hasibuan, Zulhijjah Febriyani Sitepu, & Syahrial Syahrial. (2024). Pengaruh Metode Pembelajaran Bermain Peran Terhadap Kemampuan Berbahasa Pada Anak Kelas 2 SD Negeri 060826 Kec. Medan Area. Jurnal Sadewa : Publikasi Ilmu Pendidikan, Pembelajaran Dan Ilmu Sosial, 2(2), 162–168. https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i2.770

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.