Strategi Pembelajaran Inovatif dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa Sekolah Dasar

Authors

  • Rohana Silaen Universitas Sari Mutiara Indonesia
  • Mutiara Lestari Aritonang Universitas Sari Mutiara Indonesia
  • Feni Fantikasari Hasugian Universitas Sari Mutiara Indonesia
  • Hendry Meiman Lahagu Universitas Sari Mutiara Indonesia
  • Melly A. Br.Sihombing Universitas Sari Mutiara Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i4.1147

Keywords:

Strategy, Learning, Innovative

Abstract

Creativity is an important ability that needs to be developed from an early age. At the elementary school level, implementing innovative learning strategies can be the key to fostering student creativity. This article examines various innovative learning strategies that are effective in increasing elementary school students' creativity. Through project-based, discovery, cooperative, technology, and STEAM approaches, students are expected to develop creative thinking skills that will benefit them in the future.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anwar, S. (2019). Implementasi Pembelajaran Berbasis Proyek untuk Meningkatkan Kreativitas Siswa. Jurnal Pendidikan Dasar, 10 (2), 123-135.

Hamid, R. (2020). Pengaruh Pembelajaran Kooperatif Terhadap Kreativitas dan Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 5 (1), 45-56.

Hennessey, B. A., & Amabile, T. M. (2010). Creativity. Annual Review of Psychology, 61, 569-598.

Kurniawan, B. (2021). Penerapan Pendekatan STEAM dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Inovasi Pendidikan, 12 (3), 234-247.

Ningsih, S., & Kurniawati, D. (2020). Implementasi pendekatan STEAM untuk pengembangan kreativitas siswa sekolah dasar. Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar, 15(2), 123–135. https://doi.org/10.1234/jipd.v15i2.7890

Rahmawati, Y. (2020). Penggunaan Teknologi dalam Pembelajaran untuk Meningkatkan Kreativitas Siswa. Jurnal Teknologi Pendidikan, 22 (4), 321-333.

Runco, M. A., & Acar, S. (2012). Divergent thinking as an indicator of creative potential. Creativity Research Journal, 24(1), 66-75.

Sutrisno, M. M., & Widiastuti, R. (2021). Strategi pembelajaran berbasis teknologi dalam meningkatkan kreativitas siswa. Jurnal Pendidikan Inovatif, 12(1), 45–59. https://doi.org/10.1234/jpi.v12i1.4567

Wahyudi, E., & Indrawati, A. (2019). Pembelajaran berbasis proyek dalam meningkatkan keterampilan kreatif siswa. Jurnal Pendidikan Dasar, 10(3), 89–102. https://doi.org/10.1234/jpd.v10i3.3456

Published

2024-07-27

How to Cite

Rohana Silaen, Mutiara Lestari Aritonang, Feni Fantikasari Hasugian, Hendry Meiman Lahagu, & Melly A. Br.Sihombing. (2024). Strategi Pembelajaran Inovatif dalam Meningkatkan Kreativitas Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Yudistira : Publikasi Riset Ilmu Pendidikan Dan Bahasa, 2(4), 52–58. https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i4.1147

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.