Penilaian Guru Terhadap Pembelajaran Bahasa Arab di MDTA Al-Jihad
DOI:
https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i1.377Keywords:
Arabic language, extracurricular activitiesAbstract
This research explores the evaluation of Arabic language learning by teachers at MDTA Al-Jihad. The study focuses on the teaching methods, challenges faced by the teacher, strategies for motivating students, and initiatives for enhancing students' engagement beyond the classroom. The research was conducted through observations and interviews with Arabic language teacher Najwa Amelia, a 22-year-old graduate in Communication and Islamic Broadcasting from UIN Sumatera Utara.
Downloads
References
Al-Zuoud, K. M., & Al-Qtaitat, A. M. (2016). Dampak Manajemen Kelas Guru terhadap Prestasi Akademik Siswa. International Journal of Instruction, 9(1), 33-46. https://doi.org/10.12973/iji.2016.911a.
Richards, J. C., & Lockhart, C. (1996). Pembelajaran Reflektif dalam Kelas Bahasa Kedua. Cambridge University Press.
Creswell, J. W. (2014). Desain Penelitian: Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif, dan Campuran. Sage Publications.
Muijs, D., & Reynolds, D. (2005). Pembelajaran Efektif: Bukti dan Praktik. Sage Publications.
Shulman, L. S. (1987). Pengetahuan dan Pengajaran: Landasan Reformasi Baru. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411.
Brookhart, S. M. (2015). Cara Membuat dan Menggunakan Rubrik untuk Asesmen Formatif dan Penilaian. ASCD.
Marzano, R. J. (2007). Seni dan Ilmu Mengajar: Kerangka Komprehensif untuk Pembelajaran Efektif. ASCD.
Brookhart, S. M. (2013). Literasi Asesmen untuk Pendidik yang Sibuk. ASCD.
Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.). (2001). Taksonomi untuk Belajar, Mengajar, dan Menilai: Revisi Taksonomi Tujuan Pembelajaran Bloom. Longman.
Stiggins, R. J. (2001). Asesmen Kelas yang Melibatkan Siswa. Prentice Hall.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jurnal Yudistira : Publikasi Riset Ilmu Pendidikan dan Bahasa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.