Penilaian Guru Terhadap Pembelajaran Bahasa Arab di MDTA Al-Jihad

Authors

  • Asmar Sholeh Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Dwi Haryati Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Cahaya Indra Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Heppy Ariani Harahap Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Ardila Salisa Adristi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Sri Rahmawati Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Dea Azka Nadhira Pohan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Sapri Sapri Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i1.377

Keywords:

Arabic language, extracurricular activities

Abstract

This research explores the evaluation of Arabic language learning by teachers at MDTA Al-Jihad. The study focuses on the teaching methods, challenges faced by the teacher, strategies for motivating students, and initiatives for enhancing students' engagement beyond the classroom. The research was conducted through observations and interviews with Arabic language teacher Najwa Amelia, a 22-year-old graduate in Communication and Islamic Broadcasting from UIN Sumatera Utara.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Al-Zuoud, K. M., & Al-Qtaitat, A. M. (2016). Dampak Manajemen Kelas Guru terhadap Prestasi Akademik Siswa. International Journal of Instruction, 9(1), 33-46. https://doi.org/10.12973/iji.2016.911a.

Richards, J. C., & Lockhart, C. (1996). Pembelajaran Reflektif dalam Kelas Bahasa Kedua. Cambridge University Press.

Creswell, J. W. (2014). Desain Penelitian: Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif, dan Campuran. Sage Publications.

Muijs, D., & Reynolds, D. (2005). Pembelajaran Efektif: Bukti dan Praktik. Sage Publications.

Shulman, L. S. (1987). Pengetahuan dan Pengajaran: Landasan Reformasi Baru. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22. https://doi.org/10.17763/haer.57.1.j463w79r56455411.

Brookhart, S. M. (2015). Cara Membuat dan Menggunakan Rubrik untuk Asesmen Formatif dan Penilaian. ASCD.

Marzano, R. J. (2007). Seni dan Ilmu Mengajar: Kerangka Komprehensif untuk Pembelajaran Efektif. ASCD.

Brookhart, S. M. (2013). Literasi Asesmen untuk Pendidik yang Sibuk. ASCD.

Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Eds.). (2001). Taksonomi untuk Belajar, Mengajar, dan Menilai: Revisi Taksonomi Tujuan Pembelajaran Bloom. Longman.

Stiggins, R. J. (2001). Asesmen Kelas yang Melibatkan Siswa. Prentice Hall.

Downloads

Published

2023-12-11

How to Cite

Asmar Sholeh, Dwi Haryati, Cahaya Indra, Heppy Ariani Harahap, Ardila Salisa Adristi, Sri Rahmawati, … Sapri Sapri. (2023). Penilaian Guru Terhadap Pembelajaran Bahasa Arab di MDTA Al-Jihad. Jurnal Yudistira : Publikasi Riset Ilmu Pendidikan Dan Bahasa, 2(1), 39–45. https://doi.org/10.61132/yudistira.v2i1.377

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.