Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematika Siswa Ditinjau Dari Gaya Belajar Siswa

Authors

  • Elfiandi Rizaldi Universitas Indraprasta PGRI
  • Fauziah Anugrah Universitas Indraprasta PGRI
  • Nisvi Sya’bania Octiani Universitas Indraprasta PGRI
  • Puji Febriana Islamia Universitas Indraprasta PGRI

DOI:

https://doi.org/10.61132/arjuna.v1i6.323

Keywords:

critical thinking skills, learning styles, math

Abstract

This study aims to analyze students’ critical thinking abilities based on learning styles. This research uses qualitative research methods. This research began by giving tests to class IX-A students to obtain data on students' mathematical critical thinking abilities. The results of this research show that only 14% of students were able to achieve the KKM score, while 86% failed to achieve it. This shows that students' critical thinking skills are highly valued in mathematics education. The conclusion of this research is that students' critical thinking abilities in terms of learning styles in quadratic function material are still relatively low.

References

Fadilla, I., Usman, U., & Anwar, A. (2023). KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS MELALUI TAHAPAN KRULIK DAN RUDNICK DITINJAU DARI GAYA BELAJAR SISWA MTsS AL-MANAR. Pedagogy: Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 150-162.

Martam, NU, Abdullah, IH, & Tonra, WS (2022). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Siswa SMP Negeri 1 Kota Ternate pada Materi Persamaan Kuadrat. Jurnal pendidikan guru matematika , 2 (1).

Shara, J., Kadarisma, G., & Setiawan, W. (2019). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematis Siswa Smp Pada Materi Fungsi Kuadrat. Jurnal Pendidikan , 1 (2), 450-456.

Sunarsih, E. (2021). PEMANFAATAN SAMPAH SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN DENGAN DISCOVERY LEARNING UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS DAN MINAT BELAJAR GEOMETRI. Jurnal Bhakti Pendidikan Indonesia, 3(2).

Wasqita, R., Rahardi, R., & Muksar, M. (2022). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Siswa pada Materi Bangun Datar Ditinjau dari Gaya Belajar. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 11(2), 1501.

Yofita, A., Rahmi, R., & Jufri, L. H. (2022). Analisis kesalahan siswa menyelesaikan soal cerita ditinjau dari gaya belajar. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 6(1), 42-56.

Downloads

Published

2023-11-21

How to Cite

Elfiandi Rizaldi, Fauziah Anugrah, Nisvi Sya’bania Octiani, & Puji Febriana Islamia. (2023). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis Matematika Siswa Ditinjau Dari Gaya Belajar Siswa. Jurnal Arjuna : Publikasi Ilmu Pendidikan, Bahasa Dan Matematika, 1(6), 213–219. https://doi.org/10.61132/arjuna.v1i6.323

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.