Pemanfaatan Ilmu Pengetahuan dan Teknologi dalam Pendidikan

Authors

  • Bakhrudin All Habsy Universitas Negeri Surabaya
  • Amelia Putri Eka Yusiana Universitas Negeri Surabaya
  • Naila Nadya Universitas Negeri Surabaya
  • Ardiansyah Fahmi Satria Universitas Negeri Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/bima.v2i4.1391

Keywords:

Advancement of Science and Technology, Development of Education, Curriculum Development

Abstract

The progress of a country can be supported by the quality of its human resources. The use of Science and Technology (IPTEK) continues to expand along with the development of the times, thus providing implications for the development of education. The progress of technology and science are two things that greatly influence the development of a country. The use of Science and Technology (IPTEK) in education has become the main focus in improving the quality of learning and teaching effectiveness. This study aims to increase readers' insight into the importance of improving the quality of human resources by improving education in Indonesia, one of which is through the development of an education curriculum based on science and technology. This study uses qualitative research with a literature study type. The results of this study include (1) The Foundation of Science and Technology (2) The Development and Sustainability of Science and Technology (3) The Impact and Influence of Science and Technology (4) Utilization of Technology (5) Utilization of Science and Technology (6) The Role of Technology in Education (7) The Importance of Science and Technology.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andriansyah, M., Puasarin, R., Juanda, I. E., Ramadhan, A. F., Putri, H., & Hamidah, H. (2023). SOSIALISASI PENTINGNYA IPTEK DALAM PROSES BELAJAR BAGI SISWA MADRASAH IBTIDAIYAH ASHHABUL MAIMANAH SIDAYU. Prosiding Seminar Umum Pengabdian Kepada Masyarakat, 1(1), 61–66. https://doi.org/10.46306/seumpama.v1i1.6

Ariani, R. (2019). Analisis Landasan Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Pendidikan dalam Pengembangan Multimedia Interaktif. In Jurnal Penelitian Pembelajaran Fisika (Vol. 5, Issue 2).

Azzahra, A. (2022). PEMANFAATAN TEKNOLOGI DALAM MENINGKATKAN MUTU PENDIDIKAN.

Bangun, E. (2023). Keberlanjutan Iptek di Bidang Pendidikan di Era Pandemi Covid 19 dan Endemi Covid-19. https://doi.org/10.30998/kibar.27-10-2022.0000

Camelia, F. (2020). ANALISIS LANDASAN ILMU PENGETAHUAN DAN TEKNOLOGI DALAM PENGEMBANGAN KURIKULUM.

Jannah, Q. F. (2021). Pemanfaatan IPTEK sebagai Media Pembelajaran Jarak Jauh di Era Pandemi COVID-19.

Mulyani, F. H. N. (2021). Analisis Perkembangan Ilmu Pengetahuan dan Teknologi (Iptek) Dalam Pendidikan (Vol. 3).

Husaini, M., Raden, I., Lampung, I., Purnawirawan, J., 05, N., & Lampung, K. B. (2014). PEMANFAATAN TEKNOLOGI INFORMASI DALAM BIDANG PENDIDIKAN (E-education) (Vol. 2, Issue 1). Bulan Mei.

Lestari, S. (2018). PERAN TEKNOLOGI DALAM PENDIDIKAN DI ERA GLOBALISASI. 2(2). https://ejournal.unuja.ac.id/index.php/edureligia

Manongga, A. (2021). PASCASARJANA UNIVERSITAS NEGERI GORONTALO PROSIDING SEMINAR NASIONAL PENDIDIKAN DASAR “Merdeka Belajar dalam Menyambut Era Masyarakat 5.0” PENTINGNYA TEKNOLOGI INFORMASI DALAM MENDUKUNG PROSES BELAJAR MENGAJAR DI SEKOLAH DASAR.

Maritsa, A., Hanifah Salsabila, U., Wafiq, M., Rahma Anindya, P., & Azhar Ma’shum, M. (2021). Pengaruh Teknologi Dalam Dunia Pendidikan. Al-Mutharahah: Jurnal Penelitian Dan Kajian Sosial Keagamaan, 18(2), 91–100. https://doi.org/10.46781/al-mutharahah.v18i2.303

Nento, F., Manto, R., Sultan, I., & Gorontalo, A. (2023). E-Tech Peran Teknologi dalam Dunia Pendidikan. https://doi.org/10.1007/XXXXXX-XX-0000-00

Nurillahwaty, E. (2022). PERAN TEKNOLOGI DALAM DUNIA PENDIDIKAN.

Prihartana, D., Hanifah Salsabila, U., Rahman, P., Nafiah, S., & Oktinawati, A. (2022). Peran Teknologi dalam Pendidikan Islam (Vol. 6, Issue 1).

Rahayu, I. T., Faiza Pramuswari, M., Santya, M., Oktariani, R., & Fatimah, S. (2023). ANALISIS HASIL PENGARUH PERKEMBANGAN IPTEK TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA SD/MI. In HYPOTHESIS : Multidisciplinary Journal of Social Sciences (Vol. 01).

Saifudin, A. (2021). Peran Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Dalam Pengembangan Kurikulum Pendidikan.

Sitika, A. J., Kartini, A., Suryana, A. N., Maesaroh, A. S., Kurniawan, A., Hamidah, A. N., Inayah, A. N., Islam, F. A., & Karawang, S. (2023a). Analisis Pemanfaatan Iptek dalam Upaya Pengembangan Kurikulum.

Sitika, A. J., Kartini, A., Suryana, A. N., Maesaroh, A. S., Kurniawan, A., Hamidah, A. N., Inayah, A. N., Islam, F. A., & Karawang, S. (2023b). Analisis Pemanfaatan Iptek dalam Upaya Pengembangan Kurikulum.

Sulistyarini, J. A. D. (2023). Prolematika Pendidikan di Indonesia: Pengaruh Teknologi Dalam Perkembangan Pembelajaran Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan.

Salsabila, U. H. I. A. P. S. M. H. K. M. E. Z. W. M. I. (2023). Teknologi Pendidikan: Pemanfaatan Teknologi dalam Pendidikan Pasca Pandemi. 11(1). http://journal.umpo.ac.id/index.php/dimensi/index

Wulandari, R. (2023). DAMPAK PERKEMBANGAN TEKNOLOGI DALAM PENDIDIKAN. 09. https://journal.upy.ac.id/index.php/JPI/index

Downloads

Published

2024-11-28

How to Cite

Bakhrudin All Habsy, Amelia Putri Eka Yusiana, Naila Nadya, & Ardiansyah Fahmi Satria. (2024). Pemanfaatan Ilmu Pengetahuan dan Teknologi dalam Pendidikan. Jurnal Bima : Pusat Publikasi Ilmu Pendidikan Bahasa Dan Sastra, 2(4), 301–314. https://doi.org/10.61132/bima.v2i4.1391

Similar Articles

<< < 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.