Perbandingan Kegiatan Pembelajaran Konvensional dan Pembelajaran Berbasis Teknologi Terhadap Hasil Belajar Siswa (Studi Kasus pada Kls VIII A SMP Cerdas Bangsa, Kecamatan Namorambe Kabupaten Deli Serdang)

Authors

  • Suci Dahlya Narpila Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Dinda Dyah Pitaloka Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Rizky Ramadhan Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan
  • Abdul Muttaqin Rusydi Universitas Islam Negeri Sumatera Utara Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/nakula.v3i1.1501

Keywords:

Conventional learning, technology-based learning, student learning outcomes

Abstract

This study examines the comparison between conventional learning and technology-based learning on student learning outcomes. The purpose of this study is to understand the meaning of the comparison between the two learning methods, explore the meaning of conventional learning, technology-based learning, and student learning outcomes, and finally compare the effectiveness of the two methods in improving the learning outcomes of grade VIII students at SMP Cerdas Bangsa. The methods used in this study are literature studies and experiments involving two groups of students; the first group follows conventional learning, while the second group follows technology-based learning. The results of the study indicate that technology-based learning has a more significant impact on improving student learning outcomes compared to conventional learning.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Fahrudin, F., Ansari, A., & Ichsan, A. S. (2021). Pembelajaran konvensional dan kritis kreatif dalam perspektif pendidikan islam. Hikmah, 18(1), 64–80.

Haniko, P., Mayliza, R., Lubis, S., Sappaile, B. I., Hanim, S. A., & Farlina, B. F. (2023). Pemanfaatan Media Pembelajaran Online Untuk Memudahkan Guru Dalam Penyampaian Materi Dalam Pembelajaran. Community Development Journal: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 4(2), 2862–2868.

Hidayatullah, F. B. C. R. S. H. (2015) Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Jigsaw dan Kecerdasan Emosional terhadap Hasil Belajar. JTPP (Jurnal Teknologi Pendidikan Dan Pembelajaran), 2(2).

Hilmi, M., & Hasaniyah, N. (2023). Penerapan media pembelajaran digital dalam pengajaran bahasa Arab.

Kristianada, V., & Halim, W. (2021). Perbandingan Strategi Pengajaran Flipped Classroom dan Konvensional pada Mata Kuliah Teoritis dan Hitungan Saat Pembelajaran Jarak Jauh. Seminar Nasional Teknik Dan Manajemen Industri, 1(1), 337–344.

Kristiawan, M. (2014). A Model for Upgrading Teachers Competence on Operating Computer as Assistant of Instruction. Global Journal of HumanSocial Science Research.

Rahardjo, D. I. (2015). Pengaruh strategi pembelajaran (tematik versus konvensional) dan gaya kognitif terhadap prestasi belajar siswa kelas III Sekolah Dasar. Universitas Negeri Malang.

Sahkholid Nasution. (2012). Metode Konvensional dan Inkonvensional dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Didaktika, 12(2).

Zahwa, F. A., & Syafi’i, I. (2022). Pemilihan pengembangan media pembelajaran berbasis teknologi informasi. Equilibrium: Jurnal Penelitian Pendidikan dan Ekonomi, 19(01), 61-78.

Downloads

Published

2024-12-26

How to Cite

Suci Dahlya Narpila, Dinda Dyah Pitaloka, Rizky Ramadhan, & Abdul Muttaqin Rusydi. (2024). Perbandingan Kegiatan Pembelajaran Konvensional dan Pembelajaran Berbasis Teknologi Terhadap Hasil Belajar Siswa (Studi Kasus pada Kls VIII A SMP Cerdas Bangsa, Kecamatan Namorambe Kabupaten Deli Serdang). Jurnal Nakula : Pusat Ilmu Pendidikan, Bahasa Dan Ilmu Sosial, 3(1), 210–220. https://doi.org/10.61132/nakula.v3i1.1501

Similar Articles

<< < 9 10 11 12 13 14 15 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.