Upaya Membangun Hubungan Yang Harmonis Antara Guru dan Orang Tua Siswa dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran di Sekolah

Authors

  • Delila Maya Sari Siregar Universitas Negeri Medan
  • Nabila Amanda Pulungan Universitas Negeri Medan
  • Shelly Elprida Gajahmanik Universitas Negeri Medan
  • Sri Yunita Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/nakula.v2i4.965

Keywords:

Teachers and Parents, Quality of learning, School

Abstract

This research discusses efforts to build harmonious relationships between teachers and parents in improving the quality of learning in schools. This research uses a library study research method using books, journals and other relevant sources as research guides. The research results show harmonious relationships between teachers and parents are able to improve the quality of learning in schools by creating a conducive learning environment and increasing student motivation and involvement. Apart from that, there are still several challenges that hinder the establishment of harmonious relationships between teachers and parents in improving the quality of education in schools.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ariyati, T. (n.d.). The importance of family role for the strengthening of character in forming good character in early childhood. 152–158.

Dalilah, D. D., Utami, N., & Syauqiyyah, Y. A. (2023). Pola Komunikasi Guru Dan Orang Tua Untuk Meningkatkan Kualitas Belajar Peserta Didik. NUSRA: Jurnal Penelitian Dan Ilmu Pendidikan, 4(3), 349–362. https://doi.org/10.55681/nusra.v4i3.1021

Irwan, Nuryani, & Masruddin. (2023). Kolaborasi Sekolah Dengan Orang Tua Dalam Meningkatkan Proses Belajar Peserta Didik. Kelola: Journal of Islamic Education Management, 8(1), 131–154. https://doi.org/10.24256/kelola.v8i1.3556

Jamil, I. M. (2017 , Mei ). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Prestasi Belajar Anak . Jurnal Ilmiah Pendidian Anak, 1(1), 1-17.

Maudin, Salbia, Azmila, N., & Mandasari. (2021, Mei). Pentingnya Kerjasama Guru Dan Orang Tua Siswa Dalam Peningkatan Mutu Pendididkan Agama Islam Pada Smp Negeri 14 Baubau. Syattar , 1(2), 104-111. Retrieved from https://doi.org/10.35326/syattar.v1i2.1186/1

Mumu, Majid, A., & Rohyana, A. (2019). Hubungan Kualitas Kerja Sama Sekolah Dan Orang Tua Dengan Intensitas Usaha Belajar Siswa Di Smp Negeri Kota Tasikmalaya. Metaedukasi, 1(1), 37–51. https://jurnal.unsil.ac.id/index.php/metaedukasi/article/view/980

Nazarudin, M. (2018). Pola Kerjasama Guru dan Orang Tua dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan di MIN 2 Kota Palembang. Intizar, 24(2), 211–217. https://doi.org/10.19109/intizar.v24i2.3259

Suarmini, N. W. (2014). Keluarga Sebagai Wahanan Pertama Dan Utama Pendidikan Karakter Anak. Jurnal Sosial Humaniora, 7(1), 118–135. https://doi.org/10.12962/j24433527.v7i1.599

Taliawo, O., V I Goni, S. Y., & Zakarias, J. D. (2019). Hubungan Kerja Sama Antara Orang Tua Dan Guru Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa Di Smp Negeri Satu Atap 1 Desa Buo Kecamatan Loloda Kabupaten Halmahera Barat Maluku Utara. Holistik Journal of Social and Culture, 12(4), 1–19. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/holistik/article/view/25481

Zain, N. L. (2017 , Oktober ). Strategi Komunikasi Persuasif Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa . Jurnal Nomosleca , 3(2), 595 -604.

Published

2024-06-14

How to Cite

Delila Maya Sari Siregar, Nabila Amanda Pulungan, Shelly Elprida Gajahmanik, & Sri Yunita. (2024). Upaya Membangun Hubungan Yang Harmonis Antara Guru dan Orang Tua Siswa dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran di Sekolah. Jurnal Nakula : Pusat Ilmu Pendidikan, Bahasa Dan Ilmu Sosial, 2(4), 253–260. https://doi.org/10.61132/nakula.v2i4.965

Similar Articles

<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.