Optimalisasi Manajemen Pendidik Dan Tenaga Kependidikan Di SMP N 20 Surabaya Untuk Meningkatkan Kualitas Pendidikan

Authors

  • Ayu Angela Rahma Hernowo Universitas Negeri Surabaya
  • Siti Zakkiyah Hasya Universitas Negeri Surabaya
  • Windasari Windasari Universitas Negeri Surabaya

DOI:

https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i2.800

Keywords:

Optimal, Management, Educator, Competent

Abstract

Optimizing the management of educators and education personnel has goals and strategies that can make SMPN 20 Surabaya a school with good management. Effective and competent strategies are the main key for educators and education staff so that the learning process can run well. Apart from that, performance evaluation is also necessary because it can make the work results of educators and education staff at SMPN 20 Surabaya more optimal in the future. The research method used is a qualitative approach. By using data collection techniques through interviews, observation and documentation so that it can support the success of this research. Optimizing the management of teaching and educational staff is indeed necessary, this is what can make a school a school that has a superior and competent vision, mission

References

Abinnashih, I., & Nurfuadi, N. (2023). Kompetensi Manajerial Kepala Madrasah dalam Meningkatkan Kinerja Pendidik dan Tenaga Kependidikan. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 5(1), 543–549. https://doi.org/10.31004/edukatif.v5i1.4451

Anisa, S. N., & Sanubari, T. (2024). Optimalisasi Sumber Daya Pendidikan: Peran Dinamis Manajemen Pendidik Dan Tenaga Kependidikan Dalam Pencapaian Tujuan …. Jurnal Pendidikan Ilmiah Transformatif, 8(1), 60–67. https://edu.ojs.co.id/index.php/jpit/article/download/145/162

Dirahman, F., Setiawan, F., & Iskandar, U. A. (2023). Peran Kepala Sekolah dalam Mengoptimalkan Tenaga Kependidikan. Al-DYAS, 2(1), 53–66. https://doi.org/10.58578/aldyas.v2i1.845

Husniati, & Masjudin. (2018). Optimalisasi Pengelolaan Tenaga Kependidikan Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan. Ta’dib, 16(I), 70–86. https://www.google.com/url?q=https://jurnal.iaihnwpancor.ac.id/index.php/tadib/article/download/191/109&sa=D&source=apps-viewer-

frontend&ust=1681823351130968&usg=AOvVaw1jzgBLXnoLEwDop0vw9ih1&hl=id

Kartomo, A. I., & Slameto, S. (2016). Evaluasi Kinerja Guru Bersertifikasi. Kelola: Jurnal Manajemen Pendidikan, 3(2), 219. https://doi.org/10.24246/j.jk.2016.v3.i2.p219-229

Muflikha, M., & Haryanto, B. (2019). Strategi Manajemen Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Meningkatkan Kualitas Kinerja Pendidik dan Tenaga Kependidikan. Palapa, 7(2), 309–323. https://doi.org/10.36088/palapa.v7i2.376

Nuzulia, A. (1967). Buku Manajemen Sumber Daya Pendidik dan Tenaga Kependidikan. In Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952.

Priyambodo, P. (2023). Strategi kepemimpinan kepala sekolah dalam pengembangan profesionalisme guru. Jurnal Program Studi Manajemen Pendidikan Islam, 2(1), 34–58.

Putri, W. N., & Nugroho, M. A. (2016). Strategi Pengembangan Profesionalisme Tenaga Pendidik di Madrasah. MUDARRISA: Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 8(2), 313. https://doi.org/10.18326/mdr.v8i2.313-340

Published

2024-05-13

How to Cite

Ayu Angela Rahma Hernowo, Siti Zakkiyah Hasya, & Windasari Windasari. (2024). Optimalisasi Manajemen Pendidik Dan Tenaga Kependidikan Di SMP N 20 Surabaya Untuk Meningkatkan Kualitas Pendidikan . Jurnal Sadewa : Publikasi Ilmu Pendidikan, Pembelajaran Dan Ilmu Sosial, 2(2), 169–177. https://doi.org/10.61132/sadewa.v2i2.800

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.