Evaluasi Pembelajaran Bahasa Arab di Madrasah Ibtidaiyah Negeri 6 Langkat

Authors

  • Annisa Yulia Nuri Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Sapri Sapri Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Ihdatul Wardah Chaniago Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Ikhrawati Suriani Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Rahma Rahma Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Ade Syahputra Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Satria Hutabarat Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nurmadayanti Nurmadayanti Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61132/arjuna.v2i1.408

Keywords:

Evaluation, Arabic, Assessment

Abstract

A This research examines the evaluation of students with UAS/UTS on understanding Arabic. It is hoped that the evaluation results can become a benchmark for the success of the Arabic language learning process and become input for improving the quality of Arabic language learning. The method used in this research is literature and literature study which is also assisted by instrument information via Google. The aim of this research is to determine the development of Arabic language learning in Indonesia. The results of this research are that the author can say that the management of learning assessment at MIN 6 LANGKAT is running well in terms of planning, organization, implementation and supervision. In learning assessments at MIN 6 LANGKAT, all stakeholders from managers to lecturers are directly or indirectly involved in monitoring the implementation of assessments, academics, including assessments.

References

Abror, Robby Habiba. 2020. “The History and Contribution of Philosophy in Islamic Thought.” Buletin Al-Turas 26(2):317–34. doi: 10.15408/bat.v26i2.15867.

Chasanah, Uswatun, and Andi Prastowo. 2021. “Evaluasi Kurikulum Pembelajaran Bahasa Arab Untuk Perbaikan Mutu Akademik Di Mi Mambaul Ma’Arif.” Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam 9(2):272–99. doi: 10.21274/taalum.2021.9.2.272-299.

Drs. Zainal Arifin, M. P. 2012. Evaluasi Pembelajaran.

Handriawan, Dony, and Muhammad Nurman. 2021. Evaluasi Dan Pengembangan Tes Interaktif Bahasa Arab.

Hartanto, Rizal Septa Wahyu, and Hasan Dani. 2016. “Studi Literatur: Pengembangan Media Pembelajaran Dengan Software Autocad.” Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan 1(1):1–6.

Hikmawan, Fadhil. 2017. “Perspektif Filsafat Pendidikan Terhadap Psikologi Pendidikan Humanistik.” Jurnal Sains Psikologi 6(1):31. doi: 10.17977/um023v6i12017p31-36.

Izzaty, Rita Eka, Budi Astuti, and Nur Cholimah. 1967. “Teori Evaluasi Pengajaran Bahasa Arab Di MI.” Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952. 5–24.

Majid, A. 2011. “Perencanaan Pembelajaran Mengembangkan Standar Kompetensi Guru.” 18(2):173.

Muhimmatul Choiroh. 2021. “Evaluasi Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Media E-Learning.” Jurnal Naskhi: Jurnal Kajian Pendidikan Dan Bahasa Arab 3(1):41–47. doi: 10.47435/naskhi.v3i1.554.

Puspananda, Dian Ratna. 2022. “Studi Literatur: Komik Sebagai Media Pembelajaran Yang Efektif.” JPE (Jurnal Pendidikan Edutama 9(1):85–92.

Putri, Firsta Aditya, Dhi Bramasta, and Santhy Hawanti. 2020. “Studi Literatur Tentang Peningkatan Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Dalam Pembelajaran Menggunakan Model Pembelajaran the Power of Two Di SD.” Jurnal Educatio FKIP UNMA 6(2):605–10.

Putri, Ragil Dian Purnama, and Suyadi Suyadi. 2021. “Problematika Pembelajaran Daring Dalam Penerapan Kurikulum 2013 Tingkat Sekolah Dasar.” Jurnal Basicedu 5(5):3912–19.

Rahmawati, Anita, and Hartati Hartati. 2021. “Analisis Penerapan Kurikulum 2013 Dalam Meningkatkan Kualitas Pembelajaran.” Oryza ( Jurnal Pendidikan Biologi ) 10(1):46–51. doi: 10.33627/oz.v10i1.574.

Ridho, Ubaid. 2018. “Evaluasi Dalam Pembelajaran Bahasa Arab.” An Nabighoh Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Bahasa Arab 20(01):19. doi: 10.32332/an-nabighoh.v20i01.1124.

Ridlo, Ubaid. 2018. “EVALUASI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB.” Jurnal Pendidikan Bahasa Arab 10:171–93.

Downloads

Published

2023-12-13

How to Cite

Annisa Yulia Nuri, Sapri Sapri, Ihdatul Wardah Chaniago, Ikhrawati Suriani, Rahma Rahma, Ade Syahputra, … Nurmadayanti Nurmadayanti. (2023). Evaluasi Pembelajaran Bahasa Arab di Madrasah Ibtidaiyah Negeri 6 Langkat. Jurnal Arjuna : Publikasi Ilmu Pendidikan, Bahasa Dan Matematika, 2(1), 51–57. https://doi.org/10.61132/arjuna.v2i1.408

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)